Ogólne Warunki Sprzedaży i Dostaw

Ogólne Warunki Sprzedaży i Dostaw

1. Postanowienia ogólne 

1.1 Ogólne Warunki Sprzedaży i Dostaw ( zwane dalej w skrócie  OWSiD)  RGB Sp.z.o.o. z siedzibą w34-120 Andrychowie przy ul. Batorego 35, NIP: 5512624574. REGON: 364225412. KRS:0000612404 są dostępne na stronie www.rgbpro.pl lub są udostępniane przez Dział Sprzedaży. Brak zapoznania się z ich treścią nie może być argumentem w ewentualnych sprawach spornych. 

1.2 OWSiD obowiązują od chwili złożenia pisemnego zamówienia przez Odbiorcę ( kupujący) oraz są  integralną częścią wszelkiej korespondencji handlowej pomiędzy RGB Sp.z.o.o. i Odbiorcą. 

1.3 Odbiorca lub osoba upoważniona do występowania w jego imieniu składając zamówienie poświadcza tym samym, że zna i akceptuje OWSiD. 

1.4 Jeżeli u Obiorcy obowiązują inne warunki realizacji zakupów ( zamówień)  to muszą być zaakceptowane przez RGB Sp.z.o.o. Tym samym strony wyłączają stosowanie jakichkolwiek innych postanowień umownych. Wszelkie inne uregulowania stosowane przez Odbiorcę nie mają zastosowania, chyba, że zostanie podpisana odrębna umowa współpracy pomiędzy stornami, która będzie nadrzędnym aktem prawnym.

2. Zamówienia i ich realizacja

2.1 Zamówienia przyjmowane są wyłącznie w formie pisemnej lub e-mail (skan). Zamówienie powinno zawierać nazwę Odbiorcy, jego numer NIP, dokładny adres siedziby Odbiorcy, numer telefonu (faxu), pieczęć firmową i podpis (lub nazwisko i imię w przypadku zamówienia e-mailem) osoby uprawnionej do zaciągania zobowiązań w imieniu Odbiorcy. 

2.2  Jeżeli któregokolwiek ze wskazanych w Zamówieniu towarów, RGB Sp.z.o.o. nie będzie w stanie dostarczyć zamawiającemu, Zamówienie w tym zakresie nie będzie wiążące dla RGB Sp.z.o.o., jeżeli towar ten zostanie jako niedostępny przy przyjmowaniu zamówienia.

2.3 Potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji może mieć formę pisemną, e-mail,
w zależności od uzgodnienia z Odbiorcą.

2.4  Zamówienie przesłane do Dostawcy może być anulowane wyłącznie po ustaleniu ewentualnych strat z tytułu zaawansowania produkcji i zobowiązaniu Odbiorcy do ich pokrycia. 

2.5. RGB Sp.z.o.o. ma prawo odmówić zamówienia lub jego kontynowania na każdym etapie w przypadku: opóźnienia płatności przekraczających 10 dni oraz gdy łączna wartość zobowiązań z tytułu nie opłaconych faktury przekroczy limit kredytowy 50 000zł netto lub innego ustalonego przez strony w odrębnej umowie.

2.6. W przypadku gdy Odbiorca opóźnia się ponad 30 dni z odbiorem zamówionego towaru ( w tym buforowego zamówienia ), Odbiorca traci prawo żądania wydania towaru, który to RGB Sp.z.o.o. może zutylizować, bądź rozporządzić w inny sposób, co nie zwalnia Odbiorcy od zapłaty ceny zamówionego, a nie odebranego towaru. 

3. Dane do produkcji  

3.1 Pliki niezbędne do realizacji zamówienia należy przygotować zgodnie ze specyfikacją wskazaną przez pracownika RGB Sp.z.o.o.  

3.2 Towar jest wyprodukowany zgodnie z projektem zawartym w dostarczonych plikach. Dostawca nie ma obowiązku sprawdzania poprawności projektu, a także nie ma prawa wnoszenia poprawek i modyfikacji do tych projektów. Może to nastąpić na wyraźne życzenie Odbiorcy lub w wyniku uzgodnień technologicznych. 

3.3 Własność intelektualna Odbiorcy zawarta w jego plikach przesłanych do Dostawcy jest chroniona przed dostępem osób trzecich. 

4. Dostawy 

4.1 Dostawy realizowane są za pośrednictwem firm kurierskich lub poprzez odbiór własny Odbiorcy w wskazanym magazynie na terenie firmy RGB Sp.z.o.o.

4.2 Odbiorca wyraża zgodę na realizację zamówienia z tolerancją ilościową  +5%. W takim przypadku pozycje na fakturze zostaną skorygowane do faktycznie zrealizowanej ilości towaru. 

4.3 W przypadku dostarczenia przez Kuriera uszkodzonego towaru – Odbiorca jest zobowiązany do wypisania Protokołu Szkody w obecności Kuriera. Należy również zachować list przewozowy, który jest konieczny do złożenia wniosku o odszkodowanie. Odbiorca powinien natychmiast (najlepiej pocztą elektroniczną) powiadomić Dostawcę o fakcie uszkodzenia przesyłki. 

5. Reklamacje 

5.1 Odbiorca jest zobowiązany do dokładnego sprawdzenia całości otrzymanego towaru bezzwłocznie po jego otrzymaniu. 

5.2 Reklamacji podlega wyłącznie towar wadliwy lub niezgodny z zamówieniem z uwzględnieniem tolerancji ilościowej wynikającej z p. 4.2. Reklamacje należy składać w formie pisemnej, nie później niż w ciągu 30 dni od daty otrzymania towaru.

5.3 Reklamację należy składać przed przetworzeniem towaru. Towar po przetworzeniu nie podlega reklamacji. 

5.4 Dostawca zobowiązany jest do odpowiedzi na temat reklamacji w terminie 14 dni od daty jej wpłynięcia i udokumentowania. Dostawca może zażądać zwrotu reklamowanego towaru na swój koszt w celu rozpatrzenia reklamacji. 

5.5 Sposób wypełnienia zobowiązania z tytułu uznanej za zasadną reklamacji powinien być przedmiotem uzgodnienia pomiędzy stronami (dostawa towaru wolnego od wad, korekta faktury – zwrot pieniędzy). 

6. Rękojmia za wady i odpowiedzialność odszkodowawcza 

6.1 W przypadku roszczeń za wady z tytułu rękojmi mają zastosowanie art. 556-563 Kodeksu Cywilnego oraz pkt. 6.2 i 6.3. 

6.2 Odpowiedzialność z tytułu rękojmi jest ograniczona do 1 miesięcy od chwili dostawy, ze względu na techniczną specyfikację towaru. 

6.3 Odpowiedzialność odszkodowawcza Dostawcy z jakiegokolwiek tytułu jest ograniczona do wartości sprzedanych towarów. Ponadto Dostawca nie jest odpowiedzialny za utracone przez Odbiorcę korzyści i straty. 

7. Informacje poufne 

7.1 O ile Dostawca nie wyrazi uprzednio zgody na piśmie, Odbiorca nie będzie wykorzystywać ani ujawniać osobom trzecim informacji o uzyskanych cenach, rabatach itp. informacjach handlowych. 

7.2 Klauzulą poufności objęte są także wszelkie materiały stanowiące własność intelektualną Odbiorcy chronione przed dostępem osób trzecich. 

8. Zmiany Ogólnych Warunków Sprzedaży i Dostaw 

Zmiany Ogólnych Warunków Sprzedaży i Dostaw mogą następować w miarę poszerzania
i doskonalenia współpracy z Klientami. Powiadomienie o zmianach i wejście ich w życie następuje z chwilą ogłoszenia na stronie internetowej www.rgbpro.pl

9. Siła Wyższa 

Żadna ze stron nie będzie odpowiedzialna za weryfikowanie lub nienależyte wykonanie swoich zobowiązań jeśli zostało to spowodowane przez siłę wyższą. Poprzez siłę wyższą rozumie się zdarzenie nadzwyczajne niezależne od drugiej strony, niemożliwe do przewidzenia
i zapobieżenia, w szczególności: wojnę, kataklizmy naturalne, trzęsienia ziemi, powodzie, pożary, a także strajki, itp. 

10. Postanowienia końcowe 

Strony zmierzać będą do polubownego rozstrzygania wszelkich sporów związanych
z interpretacją lub wykonaniem umów. Sądem właściwym dla rozstrzygania sporów będzie sąd właściwy dla siedziby Dostawcy. 

Zatwierdziła:

Prezes Zarządu

Agnieszka Małysiak

04.12.2023

/dokument elektroniczny – nie wymaga podpisu/